onsdag 30 december 2009

Happy New Year!


Året 2009 tickar som bäst mot sitt slut...och Nyårsafton står för dörren. Ett år, ett kapitel, ett avslut och en på nytt början. Nyår är alltid något märkvärdigt. Något nostalgiskt, sentimentalt men samtidigt nyfiket, nystart och nya möjligheter.

Året 2009 har för mig inneburit och innehållit så mycket att jag omöjligt kan sumera allt tättvist här.
Året 2009 var året då jag fick mitt livs andra tillsvidareanställning. Året då jag fick min första egna betalda sommarsemester. Året jag flyttade tillbaka till Överkalix efter ett antal år borta. Året jag fick de bästa kollegorna i världen. Året jag blev särbo med 150 mils avstånd till min käre. Året då jag spenderat otaliga timmar på flygplatser och i flygplan. Året då jag flyttade in i hus. Året då Zanzi o Mario kom till mig. 2009 var året då jag förlovade mig. Året då min kära kusin J gifte sig med sin J. Året då jag fick delta på ett Irländskt bröllop live. Och en av de saker jag så här i efterhand är mest stolt över; 2009 är året då jag stod framför 150 gäster som toastmaster (på vingliga ben)och på engelska lyckades genomföra kvällen och till och med få till mitt tal till de nygifta och leverera det så tårarna rann..(tillslut inte bara på släkt och vänner utan nästan på mig själv också).

2009 är året då jag träffat många av Er där ute. Och med er delat massvis med fina stunder. Men också stunder av tårar och sorg. En del av er är nära vänner eller släkt sen förr. Andra av er är nya möten och flera av er, både gamla och nya, Vänner för livet.

För mig går firandet i år i ett relativt lugnets tecken. Jag ska umgås med mina kära föräldrar och goda vänner. Jag önskar er alla en fin trevlig kväll tillsammans med era nära och kära eller på egen hand och framför allt:

ETT GOTT NYTT ÅR!
(Och kom ihåg, lämna aldrig till imorgon att göra det du kan utföra idag. Tiden går fort och en vacker dag kan det vara för sent!)
G

7 kommentarer:

  1. Vilken bra summering du gjort av ditt år. Tänk så mycket som hänt.
    Läste nu också ditt förra inlägg, så fantastiskt skrivet. Höll på svimma när jag läste rubriken, räknar ju den byn nästan som mina hemtrakter. Här i skogen är det ju inte milen som räknas...

    Jag vill önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
    Ser fram emot nya härliga inlägg.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Morgonsex

    Jag omfamnar dig,
    kurar ihop mig kring
    din mjuka värme,
    lapar åt mig droppe
    efter droppe
    i evighet
    efter evighet.

    Jag blundar och suger
    på sekunderna
    tills blodet bultar
    glödande rött
    av energi.

    Jag älskar dig,
    morgonkaffe.
    Puss//Hans

    SvaraRadera
  3. Go morgon mitt hjärta.

    Du är som en sommarmorgon vid Kalixälven:

    Du är lång...du lugn...du är vacker...du är het/varm...du är fantasifull..GOTT NYTT ÅR, jag älskar Dig!//Hans I Göteborg

    SvaraRadera
  4. Önskar dig ett underbart år 2010! Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Massor av GOTT NYTT ÅR kramar från systeryster!!

    SvaraRadera
  6. Tack så mkt till Er Alla! Och Kramar tillbaka.

    SvaraRadera
  7. Många gott nytt år kramar till dig min vän

    /Katarina på jobbet lagandes nyårsmiddag

    SvaraRadera