tisdag 22 december 2009

Dan före dan

God kväll Kära Ni!

Dan före dan före dan är redan här och i dessa dagar går det undan. I affärer likväl som på gator och torg, på motorvägar och i de flesta hem. Jag har faktiskt varit otroligt förutseende och också lyckas sprida tanken om planering vidare. I år är det ovanligt välorganiserat både hemma hos mig och i huset där hela familjen som traditionen bjuder firar julafton. Och ändå är det en hel dag kvar. Nåja nu ska jag inte slå mig förmätet på bröstet för hips vips så händer något som raserar all frid jag inbillar mig kommer vankas..

Gårdagen innebar en resa 10 mil söderut tur och retur i totalt snökaos. Uppe kring mina trakter var det ingen fara men i stan söderut var det inte roligt att ta sig fram. Än mindre var det alls trevligt att trängas och köa bakom långtradare och snörök i timmar. Både dit och hem kom vi välbehållna i alla fall och nu behövs endast några sista saker från affären imorgon, allt annat är klart. =)

Idag kom mitt sista inredningspaket inför julen neddimpandes från Nordljus. Och vilka vackra saker eller vad säger ni om dessa?





Små söta hjärtan i silver till granen.




Och såna här kulor till granen

Och kronan på verket..

De efterläntade hyacinterna är också inhandlade och komponerade. Jansson är färdig och likaså revbensspjällen a la Ernst som H som bäst tar omhand. Imorgon ska skinkan och mimosasalladen tillredas tillsammans med lite övrig mummsig mat. Och på kvällen kommer bror med son och så ska vi tillsammans klä granen, ställa fram gottebordet och ta en varm go glögg och uppesitta! =) Fler bilder på detta kommer.

Nu vill jag bara önska Er alla en trevlig Kväll!

G

1 kommentar:

  1. En stjärna i vårt fönster, ett ljus på varje bord,en lingonkrans på dörren, en sång - och glada ord. En lukt av lack i huset, av hyacint och gran, och hemligt pappersprassel och mycket marsipan. Nu sitter vi och väntar, för allt är klart och gjort.Just nu går julen sakta - sen går den väldigt fort! // God jul önskar Hans

    SvaraRadera