lördag 2 januari 2010

Äckel

Förr eller senare visar Alla i vår närhet vad de går för. Sanningen kommer ALLTID fram till slut. Och dumdristig är den som tror något annat fast det är förvånansvärt hur lätt en del tycks inbilla sig att det funkar att mörka, låtsas och spela ett spel...

En vacker dag rasar fasaden och korthusen trillar ihop för minsta lilla vindpust som passerar.

Kvar finns ingenting annat än ett svart tomt gapande hål. Däri hörs ekot av besvikelse, brytna förtroenden och en tillit som trasats sönder i tusen små bitar.

Lukten av förruttnelse sprider ut sig och intar varenda vrå i själen som förr var fyllt med värme..
..nu stinker det bara av Äckel.

G

4 kommentarer:

  1. Gabbi...Älskar DIG!
    Hans

    SvaraRadera
  2. I hjärtat finns ett rum
    som bara är för dig.
    Och var jag än tar plats
    så finns du här hos mig.

    Jag hör din varma röst
    som inspelad musik.
    Jag lyssnar om igen
    för den är helt unik.

    I mörker och i ljus
    ditt ansikte jag ser.
    Ur minnet tar jag fram
    de bilder där du ler.

    Men bland allt du är för mig
    finns något svårt att bära
    - min längtan efter dig
    när jag inte har dig nära.

    // Din Hans

    SvaraRadera
  3. Äckliga kan betyda mkt olika saker för olika personer...men jag vet sanningen! :)

    SvaraRadera
  4. Kram från Götet som är kallt o vitt//Hans

    SvaraRadera