torsdag 14 januari 2010

Första dagen på resten av livet

Idag har varit en skön ledig dag. Tog en så lång sovmorgon jag kunde och sov så gott så gott (ja det var fram till Jösse bestämde sig för att dra sin morgonserenad för att få mig upp ur sängen det). Drömde en massa om de gamla tiderna i Lund med gamla gänget..fast det vi var tillbaka nu bland allt som fanns då. Och idag har jag gått runt och hört rösten av en person som fanns nära mig då säga mitt namn hela dagen. Konstigt det där hur det plötsligt kan strömma tillbaka dofter, röster, syner och känslan av en person bara genom en dröm. I min egna lilla amatörpsykologiska anays värld så tror jag det poppar upp saker från när och fjärran inom mig då en ny era i livet är i sitt inledande. En dörr stängs..en annan öppnas. Och fast vissa saker är lite snopna och jobbiga är det en vissa exalterande spänning och nyfikenhet att inte veta och att fundera på hur saker ska bli...

Uppe från drömmen och med kaffet placerat i kistan för att väcka mig ur dvalan tog jag kattorna och placerade dem i sina resväskor och begav mig till Yvonne och Änglahundens Klipp och Trim (rätta mig om namnet är fel). Där fick sig båda gossarna en omgång av badbaljan, fönen, kardan och kammen. Och jag måste säga att det där ska jag nog kunna genomföra själv för lite raskattsgener sitter nog kvar sen kennellivet. De var så duktiga! Jösse kan ju vara en liten suris och det visade han nog idag också. Och när jag kom tillbaka efter att ha lämnat dem själva en stund tittade han så bedjande på mig..precis som att; ser du inte att galningen plågar mig här?! Dessa underbara djur...=) Nu är de så finfint fluffiga och 10 kg päls lättare.

Där på min Kattspa-paus tog jag mig en tripp till banken för att bena i lite planer jag smider. En helt ny grej som kanske blir av. Jag håller än så länge tummar och tår och återkommer när det eventuellt ger resultat.

Och så finns det en till liten grej...en person som samvetet faktiskt gått och gnagt kring en tid..och som jag alltid predikar: Man ångrar Aldrig det man gjort, bara det man Aldrig gjorde! Så jag ska lyssna på ekot av mina egna predikningar och skrida till verket. Och så ska jag få fingrarna loss och ringa min gamla kära M. I dagar som dessa har jag fler än en gång tänkt på våran flytt till Paradise tillsammans i Umeå. Destinys Child spelades på stereon så grannarna förvred öron och ögon i raseri. Men vi behövde få ut minnen av manliga små kryp som f*ckat upp vår värld och vad var väl då bättre än den tjej-boostingen! Och varför överge gamla beprövade "husmorstips"...Nu ekar Survivor hemma hos mig igen...mer än en gång förr har jag rest mig från djupa diken..och det har alltid blivit bättre!

Now I let you out of my life
I'm so much better
You thought that I'd be weak without you
But I'm stronger
You thought that I'd be broke without you
But I'm richer
You thought that I'd be sad without you
I laugh harder
You thought I wouldn't grow without you
Now I'm wiser
Though that I'd be helpless without you
But I'm smarter
You thought that I'd be stressed without you
But I'm chillin'
You thought I wouldn't sell without you
Sold 9 million
I'm a survivor
I'm not gon give up
I'm not gon stop
I'm gon work harder
I'm a survivor
I'm gonna make it
I will survive
Keep on survivin'
Thought I couldn't breathe without you
I'm inhaling
You thought I couldn't see without you
Perfect vision
You thought I couldn't last without you
But I'm lastin
'You thought that I would die without you
But I'm livin'
Thought that I would fail without you
But I'm on top
Thought it would be over by now
But it won't stop
Thought that I would self destruct
But I'm still here
Even in my years to come
I'm still gon be here
I'm a survivor
After of all of the darkness and sadness
Soon comes happiness
If I surround my self with positive things
I'll gain prosperity
I'm a survivor
I'm not gon give up
I'm not gon stop
I'm gon work harder
I'm a survivor I
'm gonna make it
Iwill survive
Keep on survivin'
G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar