lördag 9 januari 2010

Nu dansas julen ut

Eller dansar var kanske att ta i...fäktas ut stämmer bättre som beskrivning! =)
Knut har förvisso inte riktigt anlänt men jag är faktiskt för första gången på många år väldigt less julsakerna innan 20:nda Knut. Så idag, iförd morgonrock och utan att vare sig ha druckit klart morgonkaffet eller frukosterat fick jag ett "anfall" och röjde bort alla pinaler, klädde av granen och fäktade ut den, buntade ihop hela nedervåningens pynt i två stora ikea-kassar, drog ner den enda julfärgade gardin jag haft och ordnade en ny hissgardin av vit spets. Tyvärr håller kylan i sig vilket innebär att shoppingturen a la Luleå ställdes in och jag har därför fått nöja mig med webshopen..så några fina nya attiraljer har jag inte fått inreda med. Men det går oftast mycket bra att göra gamla saker som nya med hjälp av lite justeringar.

Jag gillar gamla välanvända burkar och har ställt fram några av mina som under julen fått krypa in i skåpen då det funnits framme för mycket. Här är två vackra bilder som exemplar;



Tyvärr försvann min sovmorgon i morses upp i rök då kaminen i köket slocknat och jag fick frossa mig ur sängen i endast 18 grader inomhus för att göra upp eld. Och i samma stund som Mario aka Jösse får syn på mig på morgnarna lämnar han inte mig ifred en stund. De ska gnuggas nos, gnidas svansrot, tvättas, putsas, jamas, kurras, strykas, springas runt och göra allt för att få mig till liv och om jag mot förmodan lyckas slumra om ja då sätter han sig så nära mitt öra han bara kan och lägger av ett demonstrativt; MJAAAAAOOOOOOOOO! =)

Ibland är det omåttligt tröttsamt att vara särbo/halvsingel/ensamboende eller vad det än ska kallas från dag till dag..och alltid ha ett helt hus måsten och fix på mina egna axlar. En del dagar tar det emot att skotta gård, bära pellets, elda, fylla pellets, fixa bil, mat, tvätt, städ, katter, jobb...pust..Men så å andra sidan är det såååååå skönt att slippa sitta inklämd i en liten lägenhet och inte kunna röra sig någonstans (och då allra helst på sommaren). Har suttit och tittar runt på alternativa bostäder men en sak är då säker; norra sveriges bostadsutbud sträcker sig inte mycket längre än till 60- och 70-talens grånade betongkomplex när det kommer till lägenheter. Fy så ocharmigt!

Nu gör jag lördag en stund och lägger mig tillrätta i soffan och läser senaste nummret av Drömhem och trägård och suger i mig lite inspiration. Perfekt för alla som vill få lite nya tankar och idéer när det gäller att göra det fint så här efter jul!


Trevlig Helg!
G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar