torsdag 7 januari 2010

Ishavskyla i Januari

Termometern utanför Gabriellas hus visar idag på -37 grader och trots att himlen är glasklar och skiftande i alla nyanser av blått, träden är snötyngda så att de nu liknar cigarrer och allt är så vintervitt vackert att man baxnar är det inte mycket som får oss infrusna nordbor att sträcka ut näsan utanför dörren. Jag gjorde precis ett tappert försök och tog med mig allehanda godsaker i djurmat jag kunde inbringa från skåpen och gick ut...men jag kan lova att jag inte stannade längre än nödvändigt. Nu har iaf de små som ska vistas där ute också fått sitt...(ett under att de inte fryser r*ven av sig om ni frågar mig)

Dagarna har tickat på och plötsligt befinner vi oss redan på den 7:e januari och en vecka av det nya året har gått. Knut står och bankar på dörren men än så länge har han fått stå där för mig. Jag har inte plockat ner julpyntet. I helgen har jag långledigt och hade därför tänkt slå några flugor i en smäll. Åka ner till kuststaden och både hälsa på vänner och bekanta och besöka lite mysiga affärer. Som bla. Hjortgården (som fortfarande inte har fått ett besök trots all inspiration jag fått genom deras blogg men också andras bloggar) samt Indiska. Jag tycker inte om när julen ska tas bort och det blir så där kalt och tomt, utan hellre vill jag få in lite nytt och vårigt fräsht. Och om det inte vore för skräck scenariot hallen som visade att gamla hus minsann inte är snabbrenoverade med 23 lager gamla tapeter och div. andra nödlösningar som döljer sig så fort man börjar riva hade jag nog kunnat dra igång projekt kök eller sovrum. Samtidigt som förändringarnas vindar blåser och jag inser att jag nog får lugna mig ett slag. Lite till. Nå iaf men den stundande kylan vågar jag nog dock inte trotsa kylan och bege mig ut på vägarna och tom. besöket från söder kan för första gången kännas lite skönt inte blev av. Åka till Kallax 21.30 på kvällen i -37 är ingen höjdare!

Då kamerabatterier återigen strejkat och jag därför inte kan bjuda på de bilder jag planerat från mina dagar sen sist får det bli lite inspiration. Härliga bilder på kök inte minst. Ljuvligt vitt! .

Bilder tagna från Indiska.se & Allitihemmet.se

Ett tips i dessa dagar är att göra som jag, Storebror och Dennis har gjort de senaste kvällarna. Bädda ner sig i soffan, ge sig i kast med att tömma julens alla chokladlådor (vågen kommer fullständigt flippa ur efter detta dock) och hyra några rullar. Kan varmt rekomenderas

Nu är det dags för frukost och sedan bylta på sig för att försöka styra bilen mot jobb.

Ha en fin dag Ni Alla!

Kram G

1 kommentar:

  1. Hej Hjärtat..

    Tack för att lyssnade förut...det är bara du som kan sånt..:) Jasså ett beök från söderns land var inte önskvärt..*L* Jag fattar va du menar.
    När du skrev till kustens stad, trodde jag du menade GBG...så ego var jag. Puss vi hörs...//Hans

    SvaraRadera