måndag 17 maj 2010

Värt varenda krona (!)(?)

Att flyga är inte min favorithobby. Definitivt inte när flygets avgångstid är satt till 07.50, jag är på plats redan 07.00 och sen ändå blir anklagad för att vara sen. Att apparaturer krånglar kan jag förstå, men inte människorna bakom disken som medans köerna ringlar sig kilometerlånga väljer att stänga några diskar för att sedan bemöta problemet jag som kund har med att det är för sent. Dessutom skulle jag flyga åt fel håll. Som grädde på moset från H, när det kommer till till H resorna kan jag ha överseende med mycket.

Nåväl jag kom fram. Och med leende sol mötte Norr mig igen. Hemma väntade mams och paps på min soliga altan samt Zanzi & Jösse. De blev så till sig att de inte kunde prata nog. Mams och Paps är snacksaliga i vanliga fall också, nu syftar jag på katterna. Gnida nos och stryka sig överallt och putsa och putsa och tom. smaka på min nästipp gick för sig. Mina små bäbisar.

Plikten kallade snabbt med 19 h arbete. Ledig en vecka men vad känns väl det när normala människors halva arbetsveckor sedan ska avverkas i ett enda pass? En del dagar är det värt det. Idag är det inte.

Huvudet spränger, av ren utmattning och åskvallmig värme.
Jag måste somna & sakna H.
G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar