fredag 14 maj 2010

Fredag

Fredag är ordet som alltid smakat så perfekt i min mun. Bara att uttala det ger en sån skön känsla i magen. Fredag är alltid perfekt. F R E D A G...För mig som älskar att ha ett jobb just för att jag älskar att få vara ledig innebär Fredag just löfte om detta. Denna helg är jag ledig och då blir Fredag så där underbart "hela helgen finns kvar och du får göra vad du vill".

Fredagen idag har inte alls börjat tokig. Blev väckt av doften från kaffebryggaren, ett glas juice och strax därefter en härlig frukostomelett som tillagades av mannen i köket. Togamannen idag utnämnd till. För att han gick runt naken med bara ett badlakanstoga, fast han inte duschat än...Det var en härlig syn när han tillverkade min omelett på rökt lax, färska champinjoner och gorgonzola. Min togaman är värd all cred för detta. Var noga med valet av man tjejer, för jag lovar att denna sorts uppvaknande kan rädda mycket av andra miserabla ting man ibland får utstå av sin livspartner. =)

Tiden rusar. Och jag har inte alls hunnit hälften av allt jag ämnade. Men så har jag också faktiskt försökt ta vara på tiden som bara ledig. Att inte varje sekund som vanligt ska vara överbokad. Tid till att bara vandra, lukta på blommorna, havet och tången är den bästa tiden. Igår kväll tog vi tom med oss doften till filmsoffan, fast det doftade inte lika mycket som det stank. Ostron ger sina spår har vi lärt oss. Inte bara genom en sönderskuren handflata utan också genom sin alarmerande lukt som aldrig gick bort. Dessutom rann ju allt ut i slasken så jag tog enväldigt beslutet att dessa krabater bäst inmundigas med någon sakkunnig i närheten, i allt blodvite hade vi svårt att avgöra om kräket levde eller var död nämligen.

Idag står Halland på agendan. I mina nya fina "treggings". Mannen tyckte att byxorna var för 18-åringar med sina revor..jag konstaterade att man inte blir äldre än vad man gör sig...och han blev lugn när jag valde en "30-årings tunika" till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar