onsdag 5 maj 2010

Du och Jag

Idag går tankarna till min Kära vän K. K som för andra gången på kort tid idag fått vara med om att se sitt hem förstöras. Allt materiellt ödeläggas. Jag har lyckligtvis aldrig varit med om detsamma, och kan inte sätta mig in i hur det ska kännas. Jag kan bara inbilla mig en del av det fruktansvärt jobbiga i att stå där utan allt, att inte ha ett hem hemkär som jag är.

Plötsligt påminns vi andra om hur lätt förgängligt allt är...och samtidigt..hur lite allt vi har runt omkring oss rent materiellt faktiskt betyder. Dags att stanna upp och tänka efter. Vad är det vi alla jagar? Vad är det vi strävar efter? Vad betyder den där bilen, soffan, tröjan, jackan, tavlan egentligen? Det är människorna runt omkring oss som gör livet, upplevelserna och våra minnen som gör idag. Ta vara på de som ligger nära ditt hjärta och var rädda om varandra!

I eftertänksamhetens tider spelar jag Winnerbäck...och hann precis hem i tid för att hinna ställa ut soptunnorna vid vägen. Men idag känns det futtigt. Idag känns allt det som min dag planerats så futtigt.
Vet ni vänner, det viktiga är livet..Du och Jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar