söndag 9 maj 2010

S.E.M.E.S.T.E.R

Otippat men efter lite övertid och 7 dagars streckarbete landade en semestervecka i mitt knä. Ljuvligt!

Ikväll har jag packat väskan, njutit av en lång skön het dusch, pysslat om mig själv med helkroppsrenovering och sippar nu på ett glas rött till kvällens Wallander. Imorgon gör jag en liten trip till Västkusten. Imorgonkväll slänger vi en biff på grillen, tar ett glas på ballkongen i den utlovade solen och så ska jag avnjuta en lång stund i badkaret. Senare i veckan blir det tillbaka till en särskild plats i Varberg och ett bebisbesök.

Avslutningsvis en otippad upplevelse. Idag såg jag för första gången en gravid kvinna som jag inte längre tyckte var vacker. Alltid annars brukar jag tycka det är det finaste som finns..och avundsjukt slänga blickar på det som brukar vara det vackraste. Men inte idag. Idag såg det bara så eländigt, överdrivet vanskapt ut. På ren svenska. Kvinnan höll ju tusan på att explodera. Och plötsligt insåg jag att inte ens det där med graviditet är ju vackert. Att jag sedan länge inte tycker att det där med ungar är vackert vet ju alla som känner mig. Men nu är tom bilden av gravida kvinnor förstörd. Så ikväll lägger jag mig i sängen och drar samma lättade suck som alltid, att jag slipper ungar i min närhet och har ett hem helt Utan inblandning av äckliga krävande små monster, och behöver inte fundera på gåtan hur jag en dag ska få vara vackert gravid utan att behöva föda fram eller vara förälder till ett barn. Nu är gåtan löst. Jag vill aldrig behöva se ut och känna mig så eländig.
Huvva!

Med det tar jag ledigt.

2 kommentarer: