fredag 21 maj 2010

Svettas

Idag har jag svettats. Inte lika mycket av värmen, eller jo av den också. Då alla andra på orten tycks ha frysit av vinden har min veranda och gård som vanligt varit vindskyddad och jag har solat och mått gott.

Men mest har jag suttit med mobiltelefonen upptryckt mot örat. Och ringt och ringt och ringt. Detta bankfolk. De kräver sin övertygelse. Jag har ju hittat ett sagoställe, vill jag iaf tro en stund fram tills dess att jag säkert ändrar mig...som brukligt är. Mest vill jag trycka på knappen "fixa sig allt nu" och bara sitta kvar i solen och le utan att behöva ringa 2000 samtal.

Ikväll har jag slopat fredagskvällens ledighet och jobbat över. Jag planerar att kuppa och ta extra ledigt vid midsommar då vi tänkt smida planer med Västkustbor. Men nu börjar jag bli mör, som vanligt, när jag måste vara vaken...Fantiserar mig bort till mer lockande projekt...



1 kommentar:

  1. Men kära nån vad du sågar mig !! Uttala dig inte om nåt som du inte vet ett skvatt om !!!
    Artikeln har ändrats, och jag trodde ju såklart att reportaget skulle handla om boken...det var ju det som var meningen, men varför blir DU så upprörd kan man undra,...

    SvaraRadera