tisdag 4 maj 2010

Lycka

"Visst förlåter jag dig matte...
Jag förlåter dig matte, för att du ljög för min uppfödare när du köpte mig, och påstod att du skulle vara hemma och sköta mig.
Jag förlåter dig matte, för att du sedan lämnade mig ensam i min otrygghet elva timmar om dagen.
Jag förlåter dig matte, för alla hårda ord när någon granne klagat över att jag tjutit efter dig i min längtan.
Jag förlåter dig matte, för din ilska över söndertuggade skor, möbler och kläder som jag tröstat mig med i min ensamhet.
Jag förlåter dig matte, för din falska stolthet och egoism, som fått dig att avstå från att söka ett nytt, hundvänligare hem åt mig.
Jag förlåter dig matte, för din oförstående inställning till hundars liv...
Jag älskar dig matte, men älskar du mig?"
Läs och begrunda...alla Ni som funderar på att skaffa en vän för livet, eller som redan gjort det men inte tar ert ansvar. Få saker skär så mycket i mitt hjärta som folk som åtar sig ett liv, ett ansvar för uppåt 15-16 år men efter den söta valptiden tröttnar och lämnar den lilla krabaten åt sitt öde. Ensamlämnade, oaktiverade, ostimulerade olyckliga hundar finns det gott om i vårt avlånga land med sk. djurvänner.
I ondags för nära en vecka sedan föddes det 8 små krabater långt härifrån varav en liten flicka ska flytta hem till mig. Än så länge är de små små knytten men jag sitter redan som trollbunden och studerar bilderna fashinerat. Vill ni också ta en titt så gå in på http://www.minminlight.se/.
Snart utökas flocken och Zanzi & Jösse får en liten kompiskrabat.
Denna ljuva lill-tjej är efterlängtad!
//G

1 kommentar:

  1. Gabbiiii, vilka sötnosar! Jag blir gärna gudmor om du vill : ) Kram A

    SvaraRadera