lördag 8 maj 2010

Med Vänner

Människor kommer och går i livet. En del passerar nära nog obemärkt förbi. Andra lämnar kvar tydliga avtryck när de går. En del kommer för att stanna. En del av dem man trodde för alltid skulle stanna försvinner...ibland i tysthet utan att ens nämna ett ord...

Relationer upplöses och försvinner och plötsligt blir den man känner någon man kände. Sorgligt. Ännu sorgligare är det när allt sker i det tysta. Ljudlöst, fegtrippande. Försvinn gärna men låt det märkas...för jag lovar, det gör det ändå.

Istället har jag andra människor i min närhet. En del nya, en del gamla. Som aldrig är längre än ett telesamtal bort. En promenad, en liten roadtripp, en kaffe i solen....

Idag har vi promenerat. Och ätit årets första glass tillsammans. Mjukglass.

Fast jag jobbar veckans alla dagar och 22 timmar denna soliga helg är jag glad.
För jag gör det med vänner.
G

3 kommentarer:

  1. Jo det är tur man har sina arbetskamrater på detta jobb, vad skulle man göra annars...

    SvaraRadera
  2. Hej! Mkt bra skrivet om vänner, du har ju helt rätt! :) Tänkte fråga om jag får låna dina ord till min blogg?? =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Anonym: Precis! <3

    Nettan: Det går bra att citera! =)

    SvaraRadera