måndag 14 juni 2010

Sommartider

Sådana här är vår skog fulla av, denna fotad av Katarina Nilsson på björnsafari.

Sommartider går alltid fort..i år likaså.

Tisdagkväll blev plötsligt måndagmorgon och när jag blickar tillbaka har ännu en veckat rusat förbi. Hos mig i Norr har den sedvanliga skolavslutningen avverkats och med den det traditionsenliga skolavslutningskyrkofirandet också. Då jag jobbar med ungdomar får jag den stora förmånen att delta i firandet och se alla förväntansfulla och sommarsprattliga barn avsluta skolåret. Efteråt firade vi ordentligt med stort Tårtkalas, personal, ungdomar och en och annan VIP-gäst. H kom äntligen på besök och ungdomarna tycks gilla honom nästan lika mycket som jag, så han deltog också i både kyrk-och tårtfirande.

Vädergudarna har sannerligen varit med oss här uppe och både avslutningen och helgen var toppen. Strålande sol och värme. Grillen har tänts var kväll sedan i torsdags och min familj och vänner har samlats kring den. Den årliga turen till den stora Handelsträgården som H utnämnde till Sveriges vackraste belägna (o jaaaa jag håller med, men få platser är å andra sidan överhuvudtaget så vackra som vår lilla ort sommartid) blev av och vi har påtat, planterat och odlat (för att inte tala om gräsmatteprojektet H tog tag i och också överlevde). Igårkväll fanns tid att bara sitta på altanen, njuta av blommorna i solen och dricka ett glas rött tillsammans med en härlig pasta. Vad jag älskar sommaren, den bästa tid på året.

Vår blivande bäbis bästis Riki fotad av Katarina Nilsson
För er som tycker om vackra hem fanns i Lördagens bilaga av Norrbottens Kuriren en av mina vänner och hennes hem. Den finns även på webben att ta del av

Vackra Katarina och Totte i tidningen...


Tyvärr blev det måndag igen, å andra sidan bara bra, ett steg närmare semestern. H har återvänt till Södern och jag följer efter om en vecka. Och då mina vänner är det dags för vår första bäbis att komma hem. ÄNTLIGEN!

3 kommentarer:

  1. Vad du är go gumman, Tack...jag tyckte dock filmen var terrible... :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. hej
    tack för dom fina orden...och för att jag bara älskar dig!

    Jag har rest runt hela detta klot och sett länder/ställen som varit fantastiska MEN sommar i Överkalix är det vackraste som finns, och om man sedan får tillbringa den med DIG hjärtat så blir det dubbelvinst...puss & Kram Hans
    PS
    Katarina.
    Fredrik som jag nämnde, ville läsa om boken och förmodligen köpa den. Var i GBg finns det till försäljning?? Kram fr Hans

    SvaraRadera
  3. var har dom vackra bilderna över ditt hus tagit vägen...?
    Puss // Din hans

    SvaraRadera