torsdag 24 juni 2010

Arwen

Idag gick det här med sovmorgon bättre, jag är avvand och vaknade klockan 10.00 (efter att ha vaknat 04.30 när övriga sängen började röra på sig...vågar inte tänka på hur det ska bli den dagen han blir gammal när han redan har dessa rutiner ;))

Solen skiner fortfarande och vinden ser ut att vara len. Idag står midsommarshoppingen på schemat..vågar knappast tänka på hur mycket folk som kommer trängas, eller vad de svenska jordgubbarna ska kosta (har ni hört? Mellan 50-80 kr/kg i år!). Ikväll plockas grillen fram och kvällen blir en mysig hemmakväll.

Bäbisans ankomst är i övrigt planerad så gott som i minsta detalj. Lägenheten valpsäkras imorgon kväll. Igår ägnade vi oss åt att inhandla allehanda tillbehör, jag passade på då jag förmodade att prislappen drastiskt kommer öka om jag sparar att handla samma varor i Norr. Nu väntar hennes säng färdigbäddad, leksaker, snuttefilt, foder, hundgodis och nytt fint koppel.

Morfar som tidigare gnisslat lite vid tanken på ett Rött yrväder tycktes ha veknat i måndags. När det var dags att bege sig till flyget åkte min fars trogna gamla följeslagare som han bar i 16 år under armen även kallad Rasses halsband fram. Det fick vi ärva. Förutsatt att han inte blir med ny hund....Det ska ses som en ära vill jag lova! =)

Nu är det bara 2 dygn kvar, fast jag måste säga att jag helst hade åkt dit idag meddetsamma och hämtat henne, denna väntan är olidlig. Sedan får ni se mer av lilla "Arwen" (som står för nobel jungfru, och nobel är just vad denna lilla sessa är) som hon blir kallad.

Tills dess ha en riktigt Fin Midsommar!

KRAM

Kolla klippen nedan på småbäbisarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar