måndag 21 juni 2010

God MORGON

Det här med sovmorgon, funkar ju inte alltid som planerat.
Första dagen på för-semestern, jag slår upp mina gröna redan 07.00 (givetvis!) och kan inte somna om.

Nåväl Västkusten bjuder på sol och svaga vindar..och temperaturen ligger nära 20. Jag ska ta mig en morgonpromenad till Torget och köpa frukostbröd...när jag njutit färdigt av morgonkaffet vill säga. ;)

Igår blev en härlig eftermiddag som först spenderades hos Wanja och Maria på Kennel Min-Min Light. Och Äntligen blev det avgjort vem vi får den äran att ta hem på lördag. Kullens "heffaklump" och en gudomligt söt och go tik. (Fast H tyckte jag skulle byta kön då vi omedelbart blev valda av en hane, som dessutom ingen verkat vilja ha..hade jag kunnat hade jag tagit två utan att tveka).

Foto: minminlight.se
Har ni sett ngt sötare?

Lättad över att valet blev gjort tog vi hem Thaimat från bästa Thailstället vid Redbergsplatsen, njöt av en kall till, dåsade till Allsång på Liseberg och sist men inte minst gick vi en sen kvällspromenad för att lukta på blommor och njuta av sommarnatten.

Jo förresten, namnförslag tas tacksamt emot! :)

4 kommentarer:

  1. Min Min Elda : )

    Kram A <3

    SvaraRadera
  2. Söt hund, har oxå en sådan, fast äldre. Kanske kan ses inför en utställning.

    Kram peter

    SvaraRadera
  3. Tycker hon ser ut som en förträffligt söt "Hedda" ;)

    Kram systeryster

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Men vilken liten goding, längtar tills jag får snosa på henne :-)

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera