onsdag 30 juni 2010

Flocken på G

Nu händer det stora saker hos oss i Norr! Zanzi och Jösse äter återigen normalt, de stirrar inte längre med "killerblick" på varken mig eller Carmen, de har insett att Matte trots allt fortfarande är samma vän och kelar idoget med mig och de kommer båda fram och nosar på Carmen. Allt går vägen och alla börjar förstå att detta är Vår flock nu. :)

Solen har visat sig hela dagen för oss och en härlig sommardag har vi haft. Jag gick av mitt andra marathonpass och har nu ledigt. Jag kom hem och tog med mig Carmen ut på gården för lite lek. Levergodis är det bästa hon vet och idag gick det utmärkt att söka bitar i gräset. Energin var på topp så vi bestämde oss för att göra en första upptäcksfärd in mot byn. Kopplet går bra och att promenera likaså. Däremot skulle alla dikeskanter visa sig vara väl värda både ett och två besök ända fram till ett av dem mycket påpassligt skulle visa sig innehålla gott om brännässlor som sved till på nosen. Snabbt var lilla fröken uppe på vägen igen och bestämde sig därefter för att diken ska man passa sig för. Vi hälsade på våra grannar för en vätskepaus och promenerade sedan den lilla grusvägen hem igen. Och tänk vad mycket spännande vi hann upptäcka på de 40 minuterna; Barn som hoppade studsmatta, det första mötet med en bil, en traktor som körde hö nere på ängen, hästarna som betade i sin hage och luktade mycket märkligt, en främmande granne som inte ens matte som känner alla på vår lilla väg sett förut (troligen en stockholmare på besök konstaterade vi)...för att inte glömma känslan av nässlor...;) Efter detta må ni tro att maten smakade bra, det blev tom lite påfyllning. Och att ha slopat ett mål till fördel för tre tycks redan ge bra resultat!

Efter vår gemensamma eftermiddagssiesta, jag i min säng och Carmen nedanför i sin (där hon förresten alltid snarkar högljutt) fick vi besök av Mormor, Morfar och Mormorsbror med Fru. Carmen valde snabbt ut Mormorsbror Tore som sin favorit och la sig tryggt till rätta vid hans fötter. De beundrade den vackra Irländskan.

(Har jag glömt att nämna att inte en endaste toa-olycka har skett?! En ENDA gång har det hänt, när både husse och matte på väg till flyget och mycket distraherade fick för sig att ta en dusch innan fröken fick göra morgonbehoven (mycket noga genomtänkt..NOT!). Men inte en enda gång i övrigt. MATTE ÄR MKT STOLT!)

Ikväll tar vi det lugnt, och umgås i soffan bara Vi. Vi har precis kommit överens om att lämna Carmens favorit Syrenen, när det kommer till att tortera växter, ifred och gått in. Och gissa vem som redan sover sött vid mina fötter...för att inte tala om vilka två som sover en meter ifrån?!

//G -lycklig med sin flock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar