onsdag 2 juni 2010

Diss & Hiss

Jag är ledsen, besviken men mest förbannad på att alla flygbolag trafikerandes inrikesluftrummet i vårt avlånga land är sådana kapitalistutsugande svin så de pepprar alla flygpriser multum. Vilket innebär att jag inte får stillad min mys- och snosa-abstinens förrän midsommarveckan. F*ck SAS, Cityairlines och alla andra med svinigt dyra biljetter!

Och bara därför att detta överjävliga konstaterandes för ngn timma sedan blir jag nu tvungen att tröstshoppa något plagg jag hittat på en av alla tusen kapitalistytligaköpdettanu-bloggar jag som en av alla idioter läser fast vi stör oss så mycket så vi inte borde men gör det ändå, och därav blivit rekommenderad. Men Hey! Ska jag vänta så länge kan jag ju alltid se till att bli överjävligt snygg och oemotståndlig tills dess, right?

Skrattar gör jag iaf åt min man. Som alltid betraktat katter som ett åbäke, men som nu blivit som en pjåskig småbarns far åt Zanzi och Jösse...som när jag förstrött, i telefonen, konstaterar att Zanzi återigen sitter på väger skriker; MEN GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ UT och HÄÄÄÄÄÄÄÄÄMTA HONOM NUUUUUUUUUUUUU! För att sedan erkänna att han inte kan tänka sig att leva utan de små krabaterna, då måste jag ju bara le och inse att han är omvänd.

Och så ler jag åt det underbart vackra i midnattssolen som numer skiner in i mitt kök, jag tar en liten droppe rödvin o kryper upp i trägårdsstolen på min altan o njuter av en cigg i lugnet till doften av sommar. Ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar