lördag 14 november 2009

Luftslott sprängt!

Idag har livet inte visat sig från den ljuva sidan för mig. Efter tre år har den person jag trodde mig känna bäst i världen visat vad han går för. Tänk att en person lite lätt som med en enkel knuff kan söndra, förstöra och poff så är allt borta. Luftslottet som sprängdes. Det är nästan tragikomiskt allting..och egentligen är jag inte ens särskilt förvånad. Mest arg över att personen själv uppfyllde alla aningar om hans egen vekhet. Så nu är det dags att sudda. Sudda bort tre år av sitt liv..ja det är inte det lättaste.

Har alltid fått höra av "de visa" att det inte är någon idé att gå och ångra saker i efterhand. Och det må ju vara sant. Men hur i denna värld ska jag kunna tycka att det finns någon som helst mening i detta? Bortslösad tid är vad detta är. När jag kunde gjort så mycket annat och inte minst med någon annan som var beredd att själv ge någonting. Nå summasummarum så har jag lärt mig något: välj ALDRIG mer någon som redan hunnit kläcka ungar till denna värld. De är för evigt förstörda. Välj aldrig någon som inte rört sig en meter från sin hembygd och sugits fast där i alla år. De är för evigt fastsugna och har problem med att vidga sina vyer (varför har de inte annars redan gjort det?). Välj aldrig någon feg liten konflikträdd stackare. De är för evigt fantasibenägna och kan inte skilja på lögn och verklighet för att de är just så fega o har svårt att hantera livet.

Vad vill jag ha istället då?
Någon utan barn. Inte för gammal, inte för ung. Som har vidgat sina vyer men vill vidga dem åter mer då och då. Som vill ha ett hem men promt inte har spikat en byhåla i norr för resten av livet. Någon som absolut inte är allergisk, och som gillar djur. Som är bra på att måla, snickra och tapetsera. Fast jobb och utbildning och stabil inkomst är ett måste. Inte en svartsjuk j-el eller en otrogen psykopat f-n. Ej missbrukare eller pundare av något slag men som gärna dricker ett glas rött på helgen. Någon som skrattar så man tjiknar men kan sitta i seriösa djupa funderingar nätterna igenom. Som är snygg men inte vet om det för mycket och inte köper jeansen på dressman. Typ så..men mest av allt; Inga ungar!

Får väl slå på påfågeldansen och se vad fyndet kan bli..tittar jag mig själv över axeln börjar skaran av fd. se ganska brokig ut..månne jag provat en av varje sort vid det här laget? (Skämtåsido)

Nej..kanske jag ska ägna min första singellördag till ett glas vin. Och umgås med mig själv igen. Fundera på lögners vara eller ickevara och slumra tidigt.

Skål allihopa!

5 kommentarer: