tisdag 24 november 2009

Ett litet paket




Novembermånad fortsätter att bjuda på mörker, dimma, snöfall blandat med regn och jag ska villigt erkänna att min energi för tillfället befinner sig långt nere i skoskaften. På något konstigt sätt blir jag piggare framåt småtimmarna och kommer mig aldrig i säng men på morgonen kan jag för mitt liv inte komma upp, såvida inte det är jobbdag då. Idag ropade Mario högljutt breve min kudde och jag blev mäkta förvånad att klockan redan var 10.00 då jag släntrade förbi köket för att släppt ut honom. Nå nog om mörker och trötthet.

Advent närmar sig med stormsteg och hos min kära Syster är det alltid fullt julpådrag till 1:a advent. Under mitt besök där igår blev jag därför indragen i projekt julgardiner, tomteplacering i förvandlandet av hemmet till rött rött. Så fint det blev allt! Sjäv inväntar jag löning på fredag för att kunna fixa allt som behövs inhandlas i pyntväg och sen gör jag advent, vissa saker brukar jag försöka spara till närmre jul. Då blir det lite mer äkta julkänsla senare också.

Efter min hemkomst fick jag ett telesamtal från den gröna ön som jag gästade senast i September, nämligen från min Kusin på Irland. Fick tråkiga nyheter i form av att de inte blir något besök till Norr av dem i jul..och jag som tagit semester från jobbet..egentligen för att julen för första gången skulle firas på riktigt med H, men sen det inte blir av så känns det lite sorgset att inte ha något speciellt att fylla de där dagarna med.

Alla tunga nyheter till trots, mörkertrötthet och kärlekstrassel så väntade ett litet sött paket på mig i brevlådan denna förmiddag. Min lilla pynt leverans från tildasmamma.se hade anlänt. Och det var en trevlig överraskning i allt grått. Och vad gäller målandet så pågår nu full aktivitet i min hall..halva familjen nu involverad och bredspackling är igång. =)
(Inspitationsbilderna ovan är tagna från tildasmamma.se och fatet på bilden t. vänster är bland annat vad som kom i paketet)
Önskar er en riktigt trevlig Dag!
G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar