torsdag 19 november 2009

I PAY YOU!

Nu är jag nog att betrakta som tillräckligt frisk igen. Rastlösheten har slagit till på allvar, diskbänken har blivit röjd och jag har lagat mat hela 2 gånger...detta är att betrakta som att normalstadiet är på intågande ;) Hade dessutom svårt att somna igår och vände och vred till efter två på natten. Förmodligen med tanke på hur mycket jag sovit de senaste dygnen inte alls konstigt. Så imorgon är det fredag och då inleder jag arbetsveckan tänkte jag =)


I övrigt så är min hall under genomgående förändring. Käre far har spacklat klart idag. Jag inbillade mig ju att när helst man inser att man själv inte alls vill måla utan vill beställa arbetare så gör man det med ett telefonsamtal...gissa om jag baxnade av svaret att jo vi kan komma snart, vecka 51! 51 är ju EN HEL MÅNAD BORT! De känner inte mig, och inte mitt tålamod. Jag orkar inte gå och se eländet så länge. Om jag tvingas till detta riskerar detta resultera i att jag själv börjar kladda med spaden eller penseln eller vad det nu heter vilket kommer ytterligare resultera i en förskräckligt kladderi över väggar, golv och tak och jag får ett vansinnes sammanbrott för att allt har blivit fel och fult och jag inte orkar reda upp röran. Vid såna tillfällen måste jag kjedjeröka och sedan lägga mig i sängen och må dåligt och sedan sjukskriva mig igen. Kanske rentav blir inskriven på hispan för att jag mår så dåligt och sen kommer ut och måste flytta från huset som man behöver göra några gånger om året för att må bra och fly sina problem...ja..ni ser ju själva vad detta kalas skulle sluta på kostnadsmässigt; så jag kan lova. JAG BETALAR BRA bara NÅGON MÅLAR och det hellst igår! =)

Jag får nog helt enkelt ta fram mina mutar-talanger igen. Som den gången jag flyttade till en vindsetta (på flykt från annat så klart =)) och fick HELA lägenheten omtapetserad och snygg till det ynka priset av en middag och en "Bibba" vin. Då var jag ju iof student och fattig som en kyrkråtta..men nu när jag har pengar..ska det vara så svårt att fixa det nu? Känner helt enkelt för att ställa mig vid vägkanten med länsat konto i handen och vifta med sedlarna; HALLÅ! JAG HAR PENGAR, NÅGON SOM VILL MÅLA?!?!?!? Kanske borde jag bara ha varit mer tacksam de åren man omgav sig med lättmutade suputer som gärna slet röv för lite fest och inte brydde sig så mycket om det här med lön..men var hittar man de nu igen? Nu när studentandet är avslutat för länge sen?

Kanske ska ta och inse att jag inte ska köpa det där 1700-tals huset och inbilla mig att det blir såååå bra bara jag målar och hammrar och fixar lite bara för att jag i själva verket bara gillar heminredning när jag får bestämma och sen fixa med det där lulllullet.

Eller så ska jag visst ha det där huset och likt Anna Anka bossa, peka med hela handen och skriiiiiiiika I PAY YOU FOR THIS!!!! Så får det nog bli..får nog slå henne en pling och fråga var hon hittar de som vill ga betalt..=)

Först öva på hemmafrugenerna och dricka lite kaffe. TREVLIG TORSDAG!

G Aka. Ankan =)

1 kommentar:

  1. Hej, vad kul att du hittade till mig så att jag hittade hit. Nickar instämmande åt ditt inlägg, vet av erfarenhet att det där med hantverkare är inte det lättaste. Hahhaha..låter inte bra att du ska behöva hamna på hispan. Säg till om du behöver ngt målarråd, jag har till och med målat mina kökstapeter med en våt trasa. Det kändes lite tokigt, det tyckte nog J också, men resultat blev precis så som jag ville :-)

    Ha det bra
    - Petra

    SvaraRadera