söndag 22 november 2009

Det här med IKEA











Så var tredje och sista arbetsdagen för detta veckoslut kommen denna morgon. Planenligt packade jag och kollegorna in oss i minibussen, trotsade halkan och begav oss några mil österut, närmare bestämt till gränsstaden Haparanda. Väl där fortsatte vi planenligt till IKEA. Som jag nämnt tidigare så har det blivit en hel del flytt i mina dar. Saker har transporterats mellan norraste norr och sydligaste söder ett par varv. Där emellan sålts, slängts och köpts nytt beroende på transportmöjligheter, prisklass och smak för stunden. Och det här med julgrejjer är något som blivit lidande.
En del saker har jag bevarat och sedan något år tillbaka valt att ha hemma hos mina föräldrar. Just för att det är sådana där speciella barndomssaker som jag inte vill bli av med. Medans andra har lämnats, slängts osv. Och då jag förra året visste att jag skulle flytta strax efter jul la jag inte ner någon själ och hjärta i att försöka införskaffa nytt. Därav tänkte jag att IKEA skulle vara toppen för att köpa upp mig på en bas. Typ fönsterbelysning i form av stjärnor, stakar, kanske en duk eller två och gardiner och sådant (dock inga röda den här gången heller). Jag anade dock oråd redan på parkeringen, den visade sig nämligen vara full, till bristningsgränsen med div nationaliteter med släpkärror, bussar och andra stora förvaringsmöjligheter. Norrmännen har fått julbonus tippade jag på. Och det må så vara, och säkerligen en hel del andra också för något julpynt än mindre belysning var det INTE snack om. TOMT var vad det var! Folk och fä från Nordens alla hörn tycktes ha samlats. För trångt var det, tid tog det och svårt att hitta det jag verkligen verkligen ville ha visade det sig bli. IKEA är minst sagt ett bökigt, svettigt och kraftsugande projekt.

Så det blev inte så mycket julprojekt som det blev fixa fula soffan projekt. Tyvärr hittade jag inte de textilier jag använt mig av på ikea.se så att jag kunde visa de här. Men med några fina kuddar och ett överkast blev soffan som förbytt. Och det under 350 kr. Det är det fina med IKEA!
Och hur jag lyckades med alla bilder på rad fr ovan och sen inte kunna flytta texten i det här inlägget vet jag inte riktigt heller..men nu är jag så trött att jag inte orkar bry mig så mycket om det. Ovan visade IKEA-ting var en del av allt juligt och fint som intogs.
Nu skriker benen efter lopplådan...dags att sussa in efter 3 timmar IKEA.
God natt/G

1 kommentar:

  1. Ikea är inte kul när det är kaos..skönt var det att komma hem.

    Kram
    :-)
    K

    SvaraRadera