tisdag 6 april 2010

Time for Mum & Dad

Solen skiner, vattendropparna som bildats av den sedan månader parmafrostinfrusna snön droppar nu från taken och det är härligt att låta dörren stå öppen till verandan.

Min mamma, hunden och jag har tagit en lång promenad på älven och möttes upp av pappa som sedan la sig på skotern och solade. Vad tråkigt det måste vara att tillhöra kategorin människor som aldrig gör något med sina föräldrar förresten, som aldrig kan umgås, bara normalt och utan konstiga "måste-planer". Fattigt på något sätt.

Vi gick hem, skottade av hela altanen som innehöll ett berg av 1.5 m snö. Tog ut trägårdsstolarna, satte oss ner och konstaterade att Ja! Våren är här. Och nu hettar det också i ansiktet, av alla fräknar som tänker slå till gissar jag.

Idag finns inga kval, funderingar eller tvivel..
Idag skiner solen rakt in i hjärtat och lovar bara mer.

4 kommentarer:

  1. härligt vännen!!

    SvaraRadera
  2. Visst är den underbar...den där solen :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har....slumpen gjorde att jag hittade den...Björn, 40 i Västerbotten :)

    SvaraRadera
  4. Glömde skriva i mitt förre "lilla" inlägg att även vi i Västerbotten har en underbar vårvinter med skoter o fiske....Häls. Skoterföraren söder ut :)

    SvaraRadera