torsdag 15 april 2010

Bebistider


Bild från harthavens.se

The Sun is Shining!

Trots att vi här i Norrbotten är avkapade från resterande del av landet, i alla fall luftrumsvägen, så är läget toppen. Vindstilla, näst intill klarblå himmel och solsken. Det är ljuvligt. Ljuvligt att kunna sätta sig på altanen med kaffekoppen, fälla ner solglasögonen och smutta på kaffet samtidigt som det värmer i ansiktet det första man gör på morgonen.

Zanzi och Marios gammelmatte skulle nog vända sig i graven med de har nu blivit två riktiga gårdskattor. Zanzi njuter av friheten och rullar sig på asfalten som nu är solvarm och gnider in ordentligt med grus i pälsen...kommer in och luktar utekatt. Jösse har redan burit fram min söta husmus som kalaserat på fåglarnas matspill..i dött format tyvärr..Detta dödande..Men glada är de. Skippar frukosten och går ut så fort jag vaknat.

Försöker ränna runt i mitt hem och stöka undan lite då jag går på 19timmars pass på jobbet i eftermiddag. Jag och min kära kollega A har blivit ansvariga för ett projekt som läggs fram för cheferna om några veckor..med de önskar vi utveckla vår verksamhet och driva igenom en del större och mindre förändringar och nu ska presentationen framarbetas. I övrigt skulle jag gärna tagit mig en lång solskens promenad men tiden är knapp..och så är det ju så tråkigt utan den där efterlängtade kompis. På tal om kompisen; ultraljudet är gjort; Bebisar väntas och det ska bli sååå spännande att åka och hälsa på när de små underverken kommit. Kolla själv ovan. Har ni sett något sötare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar