onsdag 7 april 2010

Karate Kid


Arbetspass 15 timmar avslutades idag med fyra timmars självförsvar. Efter att ha spenderat tre månader för dryga ett år sen med 10 timmars självförsvar i veckan gick detta lugnt och lätt. Ingen examination eller betygssättning. Fast ska jag vara helt ärlig så kom den en gång blodade tanden för gripandetekniker, nedläggningar och fängsel fram igen. Instruktörer som skriker som galningar och adrenalinet pumpades när man ska kontrollera 120 kg biff..nå nu är ju inte detta min vardag på mitt nuvarande jobb så det fanns ju mindre mening med att träna just sådant. Men jag längtar iaf en smula tillbaka till våra mjukmadrass beklädda träningssalar i Götet.
Kanske borde fundera en gång till på det där med de gamla drömmarna om polis iaf....;)

Efter jobb blev jag bjuden på lunch. Hittade då också en härlig sommarklänning och sandaler att knappra hem.Bilden ovan. Handlade mkt förra året som jag knappt hann använda så i år med tanke påden stundande bebisen och prislappen får sommarshoppingen stå tillbaka lite. Och eftermiddagen har inte innehållit roligare saker än tvätt, damsugning, påskpyntsnerplockning mm mm.

Nu vankas tjejkväll hos kollegan och ett glas rött framför den öppna spisen.
Önskar Er alla en mysig kväll...det är ju förresten lilla lördag!
Och tack så mkt för era kommentarer, alltid lika roligt att läsa. Håller med er alla, våren, solen och skoterturerna är för härliga! =)

3 kommentarer:

  1. hej...polis I GBG...det skulle va något..:)Sök du utb nu som börjar till hösten.
    Klänningen är som gjord för dig, hälsa kollegan och njut av ledigheten.
    Synd att jag inte kan åka skoter nu..*L* som vissa andra i sol o vår...Kram hjärtat Din Hans

    SvaraRadera
  2. Här är grått och trist...

    Vi ses till helgen

    SvaraRadera
  3. Jag tror du skulle bli en bra polis...så kan jag ta hand om buset bakom murarna.....:)Skämt o sido hjärtat..... Du väljer, men jag stöttar dig...//Hans

    SvaraRadera