lördag 10 april 2010

Saknad



Mitt i allt det svarta tråkiga; Detta är vad jag saknar. Lund en vacker vårdag i slutet av april/början av maj. Jag saknar mitt liv i Lund och allt som en gång var (innan h-vetet damp ned). Jag saknar kärleken som kom en ljum aprildag, skratten i stadsparken, ett glas vin med hela gänget i en prunkande grön bakgträgård mitt i stan. Det planlösa flanerandet på kullerstensgatorna. Jag saknar alla mina vänner med brölig skånska som klingar glatt.

Jag vill andas Skåne igen!
Få saker är så vackert!

2 kommentarer:

  1. min älskade vän, jag lever mig in i dina ord.. och din beskrivning av vårt Lund.. saknar det också och alla fina minnen vi har därifrån.. Kram

    SvaraRadera
  2. Hans ............minns när du kom gående mot mig i din pälsväst den 19/2-07....då startade det...Kram Hans

    SvaraRadera