söndag 28 februari 2010

Svenska SVIN!

Sanna Lundell har i Aftonbladet skrivit en krönika "Det är lätt att vara ett svin i Thailand" häromdagen. Så klockren. Så jävla "mitt i prick" att jag nästan apploderade när jag läste den. Missuppfatta mig rätt, inte av glädje eller eufori som annars börligt är, utan ett aggresivt, mer beklagande och spyfärdigt apploderande. Jag känner hatet välla, ilskan och avskyn. Ni svenska sviniga MÄN borde f-n skämmas!

Anledningen till att jag blir så upprörd är väl självklar. Vad jag tycker om sex-handeln i Thailand, prostitution i allmänhet och mäns vedervärdiga människohandel i synnerhet tror jag inte det är många som missat.

För drygt ett år sedan, när jag och H var sambos hade vi en liten vinkväll hemma med grannarna. Vi två, och två stycken grannpar. Alla de fyra i åldern mellan 35-45, två barn var, villa, volvo, golfklubbor och hela köret. Fjällresor på påskloven och thailandsresor däremellan är inget anmärkningsvärt bland dessa. Det må ju så vara inget att hetsa upp sig över. Men när en av grannarna; vi kan kalla honom Björnen Baloo skämtsamt reljerar över upplevelserna från besöket av en "Ping-pong bar" med sitt manliga resesällskap medan fruarna satt hemma på hotellrummet med barnen höll jag fullkomligt på att spy. Bokstavligt talat! Dessa gentlemän hade trippat iväg med ngn öl i kroppen för att sätta sig och beskåda unga, nakna thailändska flickor skjuta pingisbollar med sin...ja..ni vet vad på en bar. Uppenbarligen tyckte de att detta "nöje" var så normalt att de vågade berätta om det för oss andra. Gissa om jag fick spelet?! Jag fullkomligt äcklades så in i norden över en till synes normal, medelklass svensson-mans sviniga vedervärdiga beteende. Och när frun, 38-årig banktjänsteman försvarar agerandet med att; "Ja men flickorna har ju själva ett val" höll jag på att slänga ut dem från vårt hem med huvudet före! Jag gjorde inte det. Jag upplyste dem om vad jag trodde var vanligt j-la sunt bondförnuft när det kommer till prostitutionens och människohandelns friheter och valmöjligheter.

Innerst inne ville jag skrika ERA OBILDADE (inte för att jag tror att det handlar så mkt om bildning som det gör om normer, värderingar, människosyn och kvinnosyn) JÄVLA SVIN! Men jag sa bitskt; nu slutar vi diskussionen för annars kommer vi bli ovänner för evigt!

Jag hoppas jag aldrig behöver upptäcka att jag fått en dotter med en sådan man. Att jag aldrig befinner mig på en semester och upptäcker att min andra hälft suktar efter de unga tjejerna med pingisbollarna uppstoppade lite varstans.

Och om detta Gud förbjude någonsin skulle inträffa så kan jag Lova er dyrt och heligt att skilsmässan skulle vara ett faktum innan den eventuella maken ens hade hunnit stava till ordet Förlåt i sitt huvud.

Läs Sannas artikel på Aftonbladet.se, fundera både en och två gånger på er resa till Thailand och om det verkligen är värt att gynna ett land som låter denna industri flöda fritt MEN framförallt Täpp igen truten på alla Svenne-Svin som tror att de inte har en del i att göda dessa människohandlare och LÅT DEM SKÄMMAS!

3 kommentarer:

  1. B R A!!! Svinigt är vad det är, jag ska inte åka till Thailand,,,never ever

    KRAMAR
    katarina

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt! Nej jag tycker det finns minst lika vackra ställen som kan besökas istället. Mindre turistexploaterat men framförallt; mindre slaktplats av människor föredrar jag!
    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  3. Gabbi Jag älskar DIG!

    Puss

    SvaraRadera