måndag 8 februari 2010

Nya vanor ;)

"Du ska inte säga att du ska banta, du ska säga att du har nya matvanor" upplyste kollegan mig om igår när jag bistert suckade åt antalet semlor som slunkit ner den senaste månaden och för övrigt allt annat sockerspäckat kalorintag jag gjort mig skyldig till. Jag försöker anamma tankegången och har from idag anslutit mig till oss med nya vanor. Och jag måste säga att detta går finfint. För att vara första dagen. I jämförelse med tillståndet som inträffar då det ska sluta rökas dag ett är detta rena drömmen. Med andra ord; nya matvanor är grejjen just nu.

I övrigt har inte så mycket att mina planerade projekt blivit av. Kanske inte så konstigt kan ju tyckas när energin gått åt till att fullkomligt missbruka och överdosera dessa "slembullar" som en annan kollega uttryckte det. Nu är det väl dock inte bara bullarnas oavsett slemmets vara eller ickevara fel. Mest har hela månaden sen sist gått åt till jobb. Och där bränns den mesta energin som just nu annars mer än gärna skulle läggas på de där projekten jag vill skriva och berätta om.

Energin som blir över efter 12 dagars arbete av 14 möjliga använder jag som bäst till att hålla reda på nötter, mandlar, proteiner och annat i nyttoväg. Egentligen borde givetvis giftpinnarna åka på samma resa men nu tar vi en sak i taget. Och är smaken av chokladvälling gör sig påmind så fort jag skådar pulverförpackningen så är än så länge nikotinpaketet alltid en tröst. Whired..jag vet.

Med mina nya vanor har en ny underbar sömn också anlänt (inte för att jag någonsin sovit särskilt dåligt) i min nya underbara säng(ram). Och banne mig om inte sömnen smakar ännu bättre av att mitt sedan länge utstuderade köpobjekt plötsligt såldes för 200 riksdaler istället för 2300. Ibland har man turen med sig och nu är jag ägare av min alldeles underbara säng som dock inte just nu men förhoppningsvis snart står i det underbara sovrummet jag projektat till mig i övrigt. Men just nu får slantarna till nackel för projekterandet men till fördel för sparkontot klirra in där istället. Ibland finns det få känslor så härliga som att klirra in ett par lappar på sparkontot och sedan veta att de ligger där och väntar på att andan ska falla på att nyttja dem till något riktigt riktigt bra. Och den här månaden har jag tom varit så duktig så jag gjort ytterligare överföringar och byggt på mitt sparande mer än en gång.

Vilket påminner mig om att oavsett om bristen på energi blir tydlig efter många långa pass så har jag fördelen att jobba, tjäna min lön, kunna spendera den som jag själv vill och dessutom slippa krypa på väggarna av att gå runt och göra ingenting.

För hur man än vänder det...så har pengar en väldans betydelse.
Like it or not!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar