torsdag 11 februari 2010

Ledig dag

Enda lediga dagen idag på hela veckan för min del. Medans flera av er laddar ner för en skön helg laddar jag upp för 30 timmars arbete. Och det har jag idag försökt göra genom ett besök till min kära vän Kristine, frisör och delägare i STUK HARIDESIGN. Då jag som annars är ganska blond har haft mitt hår färgat mörkbrunt i några månader har det inneburit mindre trevliga utväxtränder...som snabbt som attan dyker upp. Då jag varken vill gå till frisören varannan vecka eller förstöra håret genom att kleta i ny färg i längderna dessutom så har jag fått gå och pinas och se näst intill tunnhårig ut. Därför blev det avfärgning, färg och slingor. Men sen vi kom på den gyllene idén att sätta i rött så fick vi färga om både en och två och tre och hela 5 (!!!) gånger. Jag hade turen att födas med mahognyrött hår och min kalufs suger åt sig allt vad rött heter och förvandlar det till orange, mindre trevligt..men nu är det sprakande rött, blont och guldigt tack vara Kristines tålamod. Och som någon konstaterade: "Det passar dig och ditt temperament bättre." Jojo...=)

Till min glädje så har inte bara håret nu blivit fräsht snyggt och välklippt. Sedan jag inledde eran av mitt "nya liv" har antalet "kvistlor", finnar, porer och allt sånt där annat äckligt som tidigare placerat sig i ansiktet nu helt börjat försvinna. Här har jag ränt runt och köpt hudprodukter för tusentals kronor som sedan bara stått och skräpat för att det ingen nytta gjort. Men nu har jag nog fått svar på tal om varför. Från att ha fullkomligt missbrukat socker och fett i form av semlor, godis och särskilt choklad, vitt bröd i mängder och alldeles för mycket snabbmat, chips, en och annan läsk i veckan och gud vet vad börjar kroppen återigen sjuda av liv. Jag har ändå inte gjort någon helomvändning utan med enkla medel börjat tänka på vad jag äter. Jag har ännu ingen aning om vågen ger utslag men just nu mår jag mycket bättre av frukt, grönsaker, nötter, bönor, linser och om jag äter bröd eller pasta då endast grovt och fullkornsvarianten, kyckling, fisk, vatten och en och annan nutrilettpåse som rivstart. Visst syndar jag och belönar mig men inte som innan i överdoser. =)

Igår kväll traskade jag över till grannen Petra och döm av min förvåning när jag vaknade illamående imorses efter att ha druckit tre glas vin under flertalet timmar. Aldrig förr har jag varken blivit berusad eller bakfull av en sådan mängd. Kan ju bero på att jag tidigare spätt ut vinet med minst en chipspåse =).

I övrigt spanar jag på den där resan för fulla muggar..har fortf inte hittat något bra..=(..och låter projekten i avvaktan på framtidsplaner ligga i vila. Frustrerande och irriterande är fortfarande en hel massa saker...precis som innan..och tålamodet börjar tryta..eller kanske är det insikten om vad livet snart och helst igår borde innehålla som gör att det lär bli ändring. På en rad saker.

Nu ska jag rulla ihop mig brevid Jösse i soffan och snosa hans päls och tänka på att snart närmar sig en massa bemärkelsedagar..först kommer denna alla hjärtans jävla dag som någon fint omnämnt den i en blogg..och jag ämnar hålla med. Den dagen blir aldrig som jag vill att den ska vara ändå. Så lika bra att helt låtsas om att den inte existerar och ligga kvar i soffan.

Trevlig Kväll!

1 kommentar:

  1. Hjärtat....du är mitt hjärta...alltid!

    Puss//Hans

    SvaraRadera