måndag 8 mars 2010

Soppatorsk...

I dessa dagar, när åtminstone livet börjar göra sig påmint återigen genom solsken, plusgrader och regndroppar på fönsterrutorna så är det totalt stop. Det blir liksom inget av. Konstruktiv är inte ens stavbart i mitt hjärnkontor i dessa dagar.

Det känns mest som att det pyser ut små rökmoln ur öronen då och då pga alla de felkopplingar och kortslutningar som orsakar totalt kaos där uppe. Och i ett enda sannisorium irrar allt runt som i ett garnnystan av 1000 lösa trådar; Lägenhet? hus? kök? sovrum? hund? katt? jobb? utbildning? bil? flytta? stanna? bromsa? gasa? resa? stanna hemma?

Min kära L sa en gång en liten klumpig fras som i sin tur sårade en annan vän: det där om att nöja sig med mindre..och Ja! Jag håller med! Varför kunde jag aldrig bara suttit på röven, aldrig dragit iväg och bytt landsända, tagit första bästa "slippa använda hjärnverksamheten-jobb" blivit kär i den där killen som blivit grå av alla gånger han skådats i skolkorridoren under grundskolan. Han som gör livet så förutsägbart att det aldrig kommer några O-eller trevliga överraskningar. Köpt ett hus i trakterna, tillverkat en unge eller två, handlat fredagsmys på ICA efter jobbet och sett Let´s Dance på fredagkväll och bara varit nöjd?!

Näe..det var väl inte min lott i livet..Nu har jag iaf hittat köket jag vill ha

..i kanske ett dygn till..
..med lite tur...

6 kommentarer:

  1. Är du Yoga laddad. Jag har tagit med mig slalomskidorna också... jag ska bli sport nörd nu har jag tänkt, får en att tänka på annat i all elände och sorg...

    KRAM ses i helgen

    /K

    SvaraRadera
  2. Åh Gabriella, så gott du fått mig att må när jag nu äntligen hälsar på här hos dig och i blogglandia. Jag skrattade som bara den jag läste om hur man knäcker en sörlänning, rasade av ilska när du skrev om mänsvinen som åker till Thailand och jublade när jag läste om hur du rytit till åt grannarna. Bra där! Och tänk så många som bara skulle suttit tysta i den situationen. Frågar du mig, så är de banne mig "medskyldiga". Nej, dig är det ruter i och jag hoppas att det alltid kommer att bestå. Go girl!
    Kram Petra (som inte bloggat på jättelänge.. jag vet... men som söker samla mental kraft.. :-)

    SvaraRadera
  3. OK...då vet man:)//H

    SvaraRadera
  4. SAKNAD:
    Saknad är ett ord som har många betydelser...
    Saknad är ett ord som kan vara bra
    Saknad är ett ord som kan saåra
    För mig är saknaden av DIG så stor så kroppen, själen snurrar på högvarv.
    För att förhundra detta så behövs mötet med DIG...se dig i din vackra ögon och höra ditt skratt ljuda så hjärtat gör en dubbelvolt.//Puss Hans

    SvaraRadera
  5. Go morgon HJÄRTAT:
    Minus 7,4 i Göteborg, Tuve.... men våren står ändå i startblocken och väntar på startskottet när vi säger klara..färdiga...:) Din Hans :)

    SvaraRadera
  6. Vill bara kommentera att det är inte bara mina vänner som besökt dessa bodeller i Thailand. Jag tror tyvärr vi alla har vänner i vår närhet som "råkat" hamna på dessa sk. barer. Sedan instämmer jag vad G skriver och att hon vågar stå upp för sina och alla andras åsikt om besöken.//Hans
    Ps. Du skriver som en författare i alla dina inlägg...älskar DIG

    SvaraRadera